Sider

tirsdag 12. mai 2015

Kur nr 2 utsatt

I dag skulle jeg hatt min andre kur, men denne ble dessverre utsatt. Dette grunnet altfor lavt nivå av hvite blodceller. Mitt nivå var på 0,89 og man må visst ha over 1,5 for å kunne få kur. Det er rett og slett farlig å få cellegift når nivået er så lavt ble jeg fortalt.
Har ny time til mandag, så satser på at nivået har økt til da. Må også få en sprøyte dagen etter neste kur. Fikk ikke helt med meg akkurat hva dette er, men det er visst noe som skal hjelpe beinmargen med å produsere flere hvite blodceller. Det er også ganske vanlig at nivået av hvite blodceller blir ganske lavt på cellegift fordi cellegift også angriper friske celler.
Selv om det ikke ble kur i dag, så deler jeg dagens bilder. :-)
Ble imponert, ø-hjelp har fått elektronisk køsystem siden sist! :-)

Dagens utsikt

Dagens rom

Til og med tv hvor jeg kunne se at drittværet skulle fortsette resten av dagen. 

Dagens tommel opp bilde. Har super drakta på selvsagt selv om den ikke synes så godt her. 

På kvelden kom ei venninne innom med denne skjønne buketten. Hun sa at hun syntes den var så fin og minnet om meg, så hun måtte bare stikke innom. Det var skikkelig hyggelig og et lysglimt på en ellers mørk og regntung dag! Jeg er heldig og har så mange fantastiske mennesker rundt meg! 


Noen lurer kanskje på hvordan jeg har hatt det etter første kur, og jeg må bare si at jeg har i grunn ikke merket så mye. Jeg var forberedt på alle bivirkningene i sin verste form, men opplevde ikke noe nevneverdig. Var litt trøtt samme ettermiddag og kveld (tirsdag). Dagen etter var jeg litt uggen og trøtt, men det gikk greit. Torsdag var jeg på jobb og fredagen også. Resten av ukene har jeg også jobbet. De to første ukene kjentes det som om jeg var litt lett solbrent, særlig om jeg hadde kroppen inntil noe en stund, men da var det bare å skifte stilling. Har ikke benyttet noen krem eller smertestillende eller kvalmestillende.
Hadde et par dager med lett kløe på knær og albuer som spredte seg litt oppover, men så gikk det også plutselig over. Alt i alt har det i grunn gått veldig lett.
Barneskirenn! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar